We geven 3 voorbeelden van innovatieve marketing die jij als makelaar kan gebruiken om meer naamsbekendheid te creëren en leads te genereren!
Opvallende marketing creëren is niet eenvoudig... Het vergt creativiteit, planning en marketingexpertise. Gelukkig hebben we dat bij We Invest op overschot!
Ben je op zoek naar wat inspiratie? Ontdek vier innovatieve marketingacties waarmee wij ons merk hebben gelanceerd in Vlaanderen en waarmee we de naambekendheid van onze vastgoedmakelaars aanzienlijk hebben doen toenemen.
Onze grootste campagne ooit...
We Invest heeft de kaap van 35 vastgoedkantoren overschreden. Ons groeiende netwerk verdient het om in de belangstelling te komen bij het grote publiek! Zeker in Vlaanderen, waar we dit jaar al 4 nieuwe kantoren hebben geopend.
We gingen dus op zoek naar een mediakanaal dat een massa Vlamingen kon bereiken, en waar wij onze naam aan konden koppelen. Naast onze B2C audience (kopers en verkopers), wouden we ook een B2B audience kunnen uitnodigen. We stonden dus voor een hele opgave...
Wout van Aert als poster boy
Er zijn maar weinig events in Vlaanderen dat zoveel emoties kunnen opleveren als de cyclocross Elke zondag vind je honderdduizenden Vlamingen gekluisterd aan het scherm om de spannendste sport van de lage landen te bekijken. Namen als Wout van Aert en Mathieu van der Poel kent iedereen van groot tot klein.
Als het ons lukt om ons merk te koppelen aan een positieve emotionele ervaring, zoals de cyclocross, maken we meer kans dat mensen ons onthouden. Mensen zijn op zoek naar échte ervaringen en willen zich kunnen identificeren met de merken die ze vertrouwen. Net dat is de sterkte van sponsoring: de emoties van sport vertalen naar merkbekendheid en brand equity!
De resultaten van onze samenwerking?
Een offline event organiseren, dat is nogal wat voor een digitaal merk als We Invest... We zijn dan ook heel blij dat we de campagne succesvol mogen noemen:
We hebben meer dan 2 miljoen kijkers bereikt op televisie. We kozen specifiek voor de plaatsing met de meeste televisieminuten. Meer minuten op tv = meer naamsbekendheid
Meer dan 40.000 mensen bereikt op het event zelf.
Het zou geen We Invest campagne als er geen digitaal luik aan gekoppeld was: gelijktijdig met de races liepen digitale campagnes rond al onze kantoren in Vlaanderen.
B2B VIP events waar we (potentiële) partners op konden uitnodigen. Het ideale netwerkmoment!
Social media content voor extra bereik.
Dit alles zorgde voor een stijging van 5% in ons organisch webverkeer.
Kers op de taart? Een heuse We Invest ballon, die we sindsdien op elke event in Vlaanderen proberen neer te poten.
We Invest viert zijn 10 jaar met een grote multimodal campagne
Als vastgoednetwerk ondersteunt We Invest nu al 10 jaar zijn kantoren met performante tools en opmerkelijke marketinginnovaties. Zo'n mijlpaal laten we niet zomaar voorbijgaan natuurlijk!
We kozen voor een 'multimodal' campagne: een combinatie van verschillende formaten en kanalen om de grootste mogelijk impact te bekomen. Een greep uit het aanbod:
Een digitale campagne
Een event waar onze partners, de pers, en uiteraard onze community makelaars samenkomen om deze verjaardag te vieren
Een content campagne: 10 verschillende stukken content voor ons 10-jarig bestaan. Gaande van een video, naar pers tot een podcast en zelf een meme format!
Een videocampagne
Offline: een speciaal ontworpen ginfles, tijdelijke invulling in onze kantoren, '10 year We Invest' trui, ...
Onze online zoekresultaten vertienvoudigen met influencer marketing
Afgelopen jaar hebben we als eerste vastgoedspeler in België ingezet op influencer marketing om leads te generen. In deze campagne hebben we ons leadkanon, de online schattingstool, voorgeschoteld aan bekende influencers, die voor ons content creëren en hun audience warm maken voor de tool.
Wat is het nut van influencers voor makelaars?
De keuze van een vastgoedmakelaar om de verkoop te begeleiden is dan een belangrijk scharniermoment voor je klanten. De verkoper wil gerustgesteld worden en doet dat door reviews op te zoeken, in zijn omgeving rond te vragen of… zich tot persoonlijkheden te keren, zoals een influencer.
Het is geen geheim dat de sociale media, als ze goed worden beheerd, een heel sterke tool kunnen zijn om verkoopmandaten binnen te halen. Het zou dan ook jammer zijn als je je communicatie zou beperken tot je eigen community, ... Het opzetten van een partnerschap biedt dus de kans om jouw doelgroep te bereiken op veel andere plaatsen dan je eigen sociale netwerken.
Door de kandidaat-verkoper te laten zien dat een vertrouwde influencer positieve ervaringen heeft met We Invest en uitstekend advies ontvangt, vergroot je de kans dat hij voor ons kiest bij verkoop, niet de concurrent.
En nu concreet:
Bij We Invest waren we overtuigd van de toegevoegde waarde die deze contentstrategie onze vastgoedmakelaars zou opleveren. We zijn dan ook het eerste vastgoedkantoor in België dat een dergelijke samenwerking heeft opgezet.
Het komt erop neer dat zeven bekende Instagram persoonlijkheden die overtuigd zijn van het aanbod van We Invest werden geselecteerd op basis van het profiel van hun volgers en op basis van hun eigen authenticiteit en hun expertise in hun domein. In de praktijk hebben Cedric_proost en Slimsparen die zich richten op beleggers en investeerders, Sven Nys die zich richt op sportliefhebbers en Onanadventurewithdad, Jensfisser, Rubenvandesande en Hanne Troonbeeckx die zich richten op lifestyle over onze online schattingstool verteld in diverse story’s en posts.
Veelzeggende resultaten!
De resultaten spreken voor zich: in totaal werden meer dan 360.000 mensen uit onze doelgroep bereikt via de posts van de zeven content creators. Dat leidde tot meer dan 500 online schattingen! De data die dankzij deze schattingen werden verzameld zijn natuurlijk doorgegeven aan onze makelaars zodat ze voor een persoonlijke follow-up konden zorgen, en hopelijk het inkoopmandaat konden verzilveren.
Daarnaast zorgde de campagne voor extra groei op onze socials. Het bewijsdat de campagne succesvol was? We deden onlangs een tweede campagne met 5 bijkomende influencers.
Nog sterkere offline visibiliteit voor onze vastgoedkantoren
De zichtbaarheid van onze makelaarskantoren wordt niet alleen versterkt door de honderden borden aan de gevels van woningen en appartementen die te koop of te huur zijn, maar ook nog sterker in de verf gezet via Digital Out of Home.
Digitale affichage levert mooie resultaten op
In vijf Vlaamse gemeenten hebben we ingezet op digitale buitenaffichage, in het jargon ook bekend als Digital Out of Home. Deze panelen werden op strategische plaatsen geplaatst en trokken de aandacht van de voorbijgangers.
Ook deze acties hebben tot zeer mooie resultaten geleid. We bereikten op die manier 91.934 mensen terwijl de zoekopdrachten naar We Invest als gevolg van deze marketingacties in Vlaanderen met 40% zijn gestegen!
Vraag jij je af waarom wij zomaar onze marketingideeën weggeven? Wel, we hebben er eenvoudigweg heel veel! Als jij ook wil profiteren van onze marketingexpertise, nodig ik je graag uit voor een kort inleidingsgesprek met een van onze business developers. Ze vertellen je alles over onze winnende formule!
Meer over ons