Haal meer uit je prospectie dankzij deze 3 tips

3 minuten lezen

Julien Van Nuffel đŸ‘šâ€đŸ’»

Julien Van Nuffel đŸ‘šâ€đŸ’»

Marketingexpert voor vastgoedprofessionals in Vlaanderen

Prospectie is een heel tijdrovende taak die de meeste vastgoedmakelaars proberen links te laten. Het is echter een cruciaal deel van je job als makelaar. In dit artikel delen de We Invest vastgoedexperts 3 tips om meer uit je prospectie te halen.

Haal meer uit je prospectie dankzij deze 3 tips

Prospectie is een heel tijdrovende taak die de meeste vastgoedmakelaars proberen links te laten. Het is echter een cruciaal deel van je job als makelaar. In dit artikel delen de We Invest vastgoedexperts 3 tips om meer uit je prospectie te halen.

Gebruik alle functies van je CRM

Wat is een CRM? Customer Relationship Management is een instrument waarmee je de relatie met elk van je prospects kan ontwikkelen enonderhouden om de best mogelijke klantenervaring te bieden. Dankzij dit hulpmiddel kan je klantendossiers aanleggen met alle informatie die je van je prospect krijgt, zoals zijn geboortedatum, leeftijd, woonplaats of zelfs de naam van zijn hond (want ja, dat is belangrijk). In de meeste kantoren gebeurt dit nog handmatig. Om tijd te besparen, worden onze leads automatisch in het CRM gecodeerd, ongeacht de bron van de lead (vastgoedplatforms, website, marketingcampagnes, ...).

Je CRM is niet alleen je draagbare geheugen, maar het zal je ook helpen het prospectieproces te automatiseren. Heeft je prospect je vanmorgen gevraagd om hem vanavond terug te bellen? Moet je donderdag een bericht ter bevestiging van een afspraak naar je prospect sturen? Nog een voorbeeld: twee maanden geleden vertelde een prospect dat als hij niet binnen twee maanden kon verkopen, hij contact met je zou opnemen. In deze gevallen zal de CRM je automatisch aan deze cruciale informatie herinneren.

Bovendien zal je CRM je helpen je marketingacties te optimaliseren en marketing automatisering toelaten. Dat is het automatisch versturen van gerichte informatie aangepast aan de behoeften van je prospects (via SMS, e-mail, 
). Dit stelt je in staat je relatie met prospects automatisch te onderhouden, en om het juiste moment in klanten om te zetten (ook wel lead nurturing genoemd).

Gebruik sociale netwerken als prospectietool

Sociale netwerken zijn de grootste advertentieplatforms ter wereld! Wist je dat in 2021 8,8 miljoen Belgen op sociale netwerken zitten (65% van de bevolking gebruikt dagelijks social media!). Dat is een immens potentieel publiek!

In de eerste plaats zijn sociale netwerken hopen gratis informatie. Je weet wat ze zeggen, Facebook is het nieuwe Immoweb (wel, misschien is dat een brug te ver).

Hoe vind je deze waardevolle prospects?

1. Scroll regelmatig door je nieuwsfeed (zonder te verdwalen natuurlijk)

2. Zoek groepen zoals “Ik verkoop mijn huis”, “huis te koop” of “gemakkelijk verkopen”.

3. Ga naar Facebook Marktplaats en filter op “huis”, “flat”, “garage”, 


4. Kijk naar de reacties op je berichten en zoekertjes

5. Neem contact op met deze mensen!Hoe vind je deze waardevolle prospects?

Daarnaast zijn social media dankzij hun spontaniteit en fun factor de ideale plek om naast je portefeuille van panden, ook nieuws over je activiteiten, evenementen en updates over je team aan te kondigen. Op die manier kan je huidige en toekomstige klanten overtuigen van jouw expertise. Benieuwd naar hoe je sociale media kan gebruiken als een krachtig marketingtool? Lees onze tips.

Wees lokaal

We raden je aan je lokale netwerk aan te spreken tijdens je prospectie. Het doel? Dé referentie worden voor alle vastgoedvragen in jouw regio! Lokaal zijn betekent ook jezelf associëren met lokale partners.

Denk aan partnerschappen waar het resultaat een win-win zal zijn; een notaris, een aannemer, EPB certificeerders, gas/elektriciteit controleur, 
 Zij zullen beroep doen op jou wanneer een van hun klanten wil verkopen en jij doet beroep op hen wanneer een klant geïnteresseerd is in hun diensten.

Daarnaast raden we je aan relaties op te bouwen met de lokale handelaars (bakker, slager, postkantoor, enz.). Zij maken deel uit van het plaatselijke leven en kunnen uitstekende ambassadeurs voor jouw vastgoedkantoor worden! Neem ook deel aan het plaatselijke leven (markten, brocantes, evenementen, ...) en onderhoud zo je netwerk.

Naast zeer lokale naamsbekendheid zal een sterk globaal merk je prospectie ook vergemakkelijken. Voor zo’n sterk globaal merk is echter heel wat kapitaal nodig
 Wist je dat We Invest jaarlijks 10% van zijn omzet uitgeeft aan globale campagnes voor hun kantoren? Vervoeg We Invest en profiteer van onze globale campagnes!

Alles over ons netwerk

Verder lezen?

De ideale inrichting voor je vastgoedkantoor

4 minuten lezen

Ontdek in dit artikel hoe je de inrichting van je vastoedkantoor kunt optimaliseren om zowel potentiële klanten als je eigen team te verwelkomen in een professionele en gastvrije omgeving. 

Julien Van Nuffel đŸ‘šâ€đŸ’»

Julien Van Nuffel đŸ‘šâ€đŸ’»

Marketingexpert voor vastgoedprofessionals in Vlaanderen

Dit onderzoek kroop in het hoofd van kandidaat-kopers. Ontdek de resultaten!

7 minuten lezen

De jongste jaren was in de vastgoedsector sprake van een vorm van oververhitting : de vraag naar woningen en appartementen was groter dan het aanbod. Door de concurrentie tussen de kandidaat-kopers bevonden de verkopers zich in een bevoorrechte positie en dat leidde tot aanzienlijke prijsstijgingen.

LĂ©a LĂ©onard đŸ‘©đŸ»â€đŸ’»

LĂ©a LĂ©onard đŸ‘©đŸ»â€đŸ’»

Specialist in het ontcijferen van vastgoedtermen